Seite 1 von 1

Eberron - Hausregeln

Verfasst: 25 Okt 2013 19:40
von Crazy Pole
Skill Points:
2 per level -> 4 per level
- Cleric, Fighter, Paladin, Sorcerer, Wizard, Hexblade, Favoured Soul, Warlock, Warmage, Wu Jen, Psion, Psychic Warrior, Sohei, Sha’ir
4 per level -> 6 per level
- Barbarian, Druid, Monk, Swashbuckler, Spirit Shaman, Soulknife, Wilder, Samurai, Battle Dancer, Shaman, Shugenja
6 per level -> 8 per level
- Bard, Ranger, Ninja, Spellthief, Jester, Mountebank, Savant,
8 per level -> no change
- Rogue, Scout

Critical modifiers:
Keen/Impact increases the critical multiplier by 1(x2 becomes x3 and so on)
Precise increases the threat range by 1 (20 becomes 19-20 and so on)
Improved Critical does not change

Feats
Standard feat progression changes to:
1,2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20

Elemental Sorcerer

Air
0 electric jolt (SC)
1 shocking grasp
2 fog cloud
3 lightning bolt
4 solid fog
5 ball lightning (SC)
6 freezing fog (SC)
7 control weather
8 lightning ring
9 storm of vengeance (as 9th-level cleric spell)

Earth
0 acid splash
1 hail of stone (SC)
2 mountain stance (SC)
3 acid breath (SC)
4 wall of sand (SC)
5 vitriolic sphere (SC)
6 flesh to stone
7 delayed blast acidball
8 iron body
9 transmute rock to lava (SC)

Fire
0 flare
1 burning hands
2 scorching ray
3 fireball
4 wall of fire
5 cone of fire (as cone of cold, but deals fire damage instead of cold damage)
6 summon monster VI (fire creatures only)
7 delayed blast fireball
8 incendiary cloud
9 meteor swarm

Water
0 ray of frost
1 ice dagger (SC)
2 swim (SC)
3 hailstones (SC)
4 wall of ice
5 cone of cold
6 cloak of the sea (SC)
7 ice claw (SC)
8 polar ray
9 comet swarm (as meteor swarm, but deals cold damage instead of fire damage)

Re: Eberron - Hausregeln

Verfasst: 25 Okt 2013 19:44
von Crazy Pole
Action Points pro Stufe pro Tag:

Levels 1 bis 5 - 1 Action Point pro Tag
Levels 6 bis 10 - 2 Action Points pro Tag
Levels 11 bis 15 - 3 Action Points pro Tag
Levels 16 bis 20 - 4 Action Points pro Tag

Re: Eberron - Hausregeln

Verfasst: 27 Okt 2013 18:12
von Crazy Pole
Action Points & Talente & Prestige Klassen

Talente:
Action Boost - keine Veränderung.
Action Surge - keine Veränderung.
Pursue - keine Veränderung.
Raging Luck - keine Veränderung.

Heroic Spirit - addiert +1 Action Point pro Tag, anstatt 3 pro Level. Kann x3 genommen werden.

Prestige Klassen:
Dragonmark Heir-
-Additional Action Points gibt +1 Action Point pro Tag.

Extreme Explorer-
-Additional Action Points gibt +1 Action Point pro Tag.

Heir of Siberys-
-Additional Action Points gibt +1 Action Point pro Tag.

Re: Eberron - Hausregeln

Verfasst: 19 Dez 2013 22:50
von Nachti
Was hat denn ein Elemental Sorcerer für Vorteile gegenüber einen herkömmlichen Sorcerer?

Re: Eberron - Hausregeln

Verfasst: 20 Dez 2013 15:02
von Crazy Pole
[quote=Nachti]Was hat denn ein Elemental Sorcerer für Vorteile gegenüber einen herkömmlichen Sorcerer?[/quote]

Der normale Sorcerer hat keine Vorteile und außer dem Familiar auch keine Klasseneigenschaften.
Normalerweise nutze ich den Sorcerer mit den Bloodline Feats aber die passen zur Eberron wie die Faust auf die Nase.